راهکار ایجاد وحدت در میان اصولگرایان
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی
 
در این رابطه باید گفت تشکیل «شورای مشورتی اصولگرایان» می تواند موثرترین و بهترین راهکار برای وحدت آفرینی در میان گرایش های این جریان سیاسی باشد.
 مسئله وحدت در میان جریان های سیاسی کشور امری حیاتی و مهم تلقی می شود و در بزنگاه های تاریخی همچون انتخابات شاهد این هستیم که عدم وجود وحدت در داخل یک جریان سیاسی می تواند مانع از دستیابی به موفقیت و اهداف مورد نظر شود. نمونه این امر را در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری شاهد بودیم. در این انتخابات در میان اصولگرایان شاهد تکثر کاندیدها بودیم که در نهایت منجر به این شد که رای اصولگرایان میان کاندیدهای متعدد آنها شکسته شود. 
 
از سوی دیگر، اصلاح طلبان در روزهای آخر توانستند به یک اجماع نظر کلی و ساز و کار وحدت بخش دست پیدا کنند و با کناره گیری محمدرضا عارف زمینه برای اجماع و وحدت اصالح طلبان حول محور حسن روحانی فراهم شد که در نهایت همین امر منجر به پیروزی اصلاح طلبان در این انتخابات شد. به عبارت دیگر، شکست اصولگرایان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیش از هر چیز ناشی از عدم وحدت میان آنها بود که این موقعیت را برای رقیب فراهم کرد تا به پیروزی دست پیدا کند.
 
عوامل متعددی را می توان برای عدم شکل گیری وحدت در میان اصولگرایان ذکر کرد. یکی از مهمترین دلایل این شکست عدم پایبندی به قول و قرارها در میان برخی از کاندیدهای این جریان بوده است. در شرایطی که سه تن از نامزدهای این جریان پیمان بستند که یک نفر از آنها که در نظرسنجی ها در صدر قرار بگیرد در پایان به عنوان نامزد نهایی معرفی شود اما در عین ناباوری شاهد این بودیم که دو نامزد دیگر برخلاف عهد و پیمان خود در انتخابات ثبت نام کردند و حتی یکی از آنها تا لحظه کار نیز باقی ماند و بخشی از آراء جریان اصولگرایی را به خود اختصاص داد. 
 
عدم پایبندی به عهد و پیمان ها نه تنها موجب شکسته شدن آرا در میان اصولگرایان شد، بلکه از سوی دیگر این شائبه را به ذهن متبادر می کند که برخی از نامزدهای اصولگرا صرفاً به دنبال اهداف و منافع شخصی هستند و انسجام و وحدت اصولگرایان چندان مورد توجه آنها نمی باشد.
 
 
 
اما مسئله مهم دیگر در این میان که در کنار عدم پایبندی به قول و قرارها در میان اصولگرایان از اهمیت ویژه ای برخوردار است نبود یک نهاد وحدت آفرین است. نهادی که بتواند همه جریان های اصولگرایی را زیر چتر خود جمع کند و با حضور و مشورت همه جریان های اصولگرایی برون داد آن تبلور وحدت در میان اصولگرایان باشد. 
 
در این رابطه باید گفت تشکیل «شورای مشورتی اصولگرایان» می تواند موثرترین و بهترین راهکار برای وحدت آفرینی در میان گرایش های این جریان سیاسی باشد.
 
 اصولگرایان در سال های اخیر راهکارهای متعددی را برای ایجاد وحدت مورد آزمایش قرار دادند. از انتخابات هشتمین دوره ریاست جمهوری که در آن به ریاست ناطق نوری تلاش شد تا وحدت میان آنها ایجاد شود تا انتخابات مجلش نهم که گروه 7+8 شکل گرفت. تجربه های گوناگون اصولگرایان برای وحدت آفرینی می تواند در  «شورای مشورتی اصولگرایان» مورد استفاده قرار گیرد و با استفاده از این تجربه ها می توانند بر هرچه کارآمدتر شدن این شورا کمک نمایاند.
 
انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به خوبی به اصوگرایان نشان داد که چد صدایی و رفتن هر کس به راه خود نتیجه ای جز شکست به همراه نخواهد داشت. از سوی دیگر انتخابات مجلس نیز دو سال دیگر برگزار خواهد شد و اگر اصولگرایان نخواهند به وحدت و ساز و کار دست یابی به آن بیاندیشند باید کرسی بهارستان را نیز دو دستی تقدیم رقیب خود کنند. از اینرو این زمان باقی مانده می تواند بهترین فرصت باشد برای اصواگرایان که در وهله اول به درک و شناخت صحیحی از موقعیت خویش دست پیدا کنند و وهله دوم بتوانند راهکارهای ایجاد وحدت که یکی از آنها می تواند تشکیل «شورای مشورتی اصولگرایان» باشد را مورد بررسی قرار دهند.
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 29 دی 1392برچسب:وحدت , اصول گرایان, :: 18:55 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 55632
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1